PL EN
Wydawnictwo
AWSGE
Akademia Nauk Stosowanych
WSGE
im. Alcide De Gasperi
BOOK
 
INFORMATION ABOUT ANTI-PLAGIARISM CHECKING AND PEER REVIEW
Article has been screened for originality
 
REFERENCES (85)
1.
American Psychological Association. (2007). Standardy dla testów stosowanych w psychologii i pedagogice. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
 
2.
Antonak, R. F. i Livneh, H. (1995). Direct and indirect methods to measure attitudes toward persons with disabilities, with an exegesis of the Error-Choice Test Method. Washington: Rehabilitation Psychology Association.
 
3.
Association, A. P. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders: DSM-5. Washington.
 
4.
Böhner, G. i Wänke, M. (2004). Postawy i zmiana postaw. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
 
5.
Borzyszkowska, H. (1997). Izolacja społeczna rodzin mających dzieci upośledzone umysłowo w stopniu lekkim. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
 
6.
Bujnowska, A. (2009). Uwarunkowania postaw studentów pedagogiki wobec osób niepełnosprawnych. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
 
7.
Chmielik, J., Michałowicz, R., Michałowska-Mrożek, J. i Mrożek, K. (1997). Mózgowe porażenie dziecięce – wskazówki dla rodziców. Warszawa: PZWL.
 
8.
Cytowska, B. (2012). Trudne drogi adaptacji. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
 
9.
Czajkowska-Kisil, M. (2000). Język migowy jako przedmiot nauczania w szkole. [w] Audiofonologia, Tom XVI.
 
10.
Czechowski, J. i Wilmowska-Pietruszyńska, A. (2016). O potrzebie rehabilitacji kompleksowej. [w] Niepełnosprawność – zagadnienia, problemy, rozwiązania, Tom XIX. Warszawa: PFRON.
 
11.
Czerwińska, K. (2009). Depresyjność młodzieży z niepełnosprawnością wzrokową – komunikat z badań. [w] C. Kosakowski, A. Krause i M. Wójcik (Red.), Relacje i doświadczenia społeczne osób z niepełnosprawnością. Dyskursy pedagogiki specjalnej. Toruń-Olsztyn: Wydawnictwo Edukacyjne AKAPIT.
 
12.
Czerwińska, K. (2010). Poczucie koherencji a poziom depresyjności u młodzieży z niepełnosprawnością wzrokową. [w] T. Żółkowska i I. Ramik-Mażewska (Red.), Wielowymiarowość edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością. Pedagogika specjalna – koncepcje i rzeczywistość. Szczecin: Uniwersytet Szczeciński.
 
13.
Domagała-Zyśk, E. (2004). Definicja niepełnosprawności intelektualnej formą społecznego wsparcia. [w] Kwartalnik Pedagogiczno-Terapeutyczny, 3-4 (15-16), s. 34-42.
 
14.
Dycik, W. (2001). Pedagogika specjalna. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
 
15.
Gałkowski, T. i Kossewska, A. (1989). Ekologiczne podejście do rehabilitacji dzieci z wadą słuchu. [w] Biuletyn Audiofonologii, I nr 1, s. 7-12.
 
16.
Gałkowski, T., Kiwerski, J. i Dziedzic, J. (Red.). (1986). Encyklopedyczny Słownik Rehabilitacji. Warszawa: Wydawnictwo PZWL.
 
17.
Gazdulska, M. (2008). Postawy społeczeństwa wobec osób z niepełnosprawnościami w ujęciu historycznym i współczesnym. [w] Seminare. Poszukiwania naukowe (Tom 25).
 
18.
Giełda, M. (2015). Pojęcie niepełnosprawności. [w] M. Giełda i R. Raszewska-Skałecka (Red.), Prawno-administracyjne aspekty sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce (s. 17-32). Wrocław: E-Wydawnictwo. Prawnicza i Ekonomiczna Biblioteka Cyfrowa. Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.
 
19.
Gillberg, C. (1995). Clinical child neuropsychiatry. Cambridge: Cambridge University Press.
 
20.
Gąstoł, A. (2010). Model pracy z uczniem z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją. [w] Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (s. 97-131). Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej.
 
21.
Goleman, D. (1997). Inteligencja emocjonalna. Poznań: Media Rodzina.
 
22.
Gotówko, J. (2018). Społeczna odpowiedzialność biznesu w kontekście zatrudniania osób niepełnosprawnych. Journal of Modern Science, 36(1), 253-274. https://doi.org/10.13166/jms/9....
 
23.
ICF. (2012). Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia. Warszawa: CSI OZ.
 
24.
Jakubas, A. (2017). Osoba z niepełnosprawnością jako twórczy uczestnik fandomu. Nowe znaczenie technologii sieciowej 2.0. [w] T. Graca i D. Łażewska (Red.), Edukacja humanistyczna w kontekście technicyzacji w XXI wieku. W poszukiwaniu pedagogicznej równowagi (s. 97-126). Józefów: Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi.
 
25.
Jankowska, M. (2015, 4/24). Osobowościowe i społeczno-kulturowe uwarunkowania postaw wobec niepełnosprawnych. [w] Wokół kultury, s. 202-227.
 
26.
Jastrzębski, J., Pasiak, M. (2013). Samoocena i poczucie alienacji jako predyktory jakości życia osób z niepełnosprawnością ruchową. Journal of Modern Science, 19(4), 81-105.
 
27.
Kanar, M. (2021). Postawy studentów wobec osób z niepełnosprawnością ruchową oraz osób z niepełnosprawnością intelektualną. Warszawa: Ogrody Nauk i Sztuk.
 
28.
Kawczyńska-Butrym, Z. (1998). Niepełnosprawność – specyfika pomocy społecznej. Katowice: Wydawnictwo Śląsk.
 
29.
Kazanowski, Z. (2011). Przemiany pokoleniowe postaw wobec osób upośledzonych umysłowo. Lublin: Wydawnictwo Oświatowe FOSZE.
 
30.
Kirejczyk, K. (1981). Upośledzenie umysłowe. [w] Pedagogika. Warszawa: Wydawnictwo PWN.
 
31.
Kirenko, J. (1998). Psychologiczne determinanty funkcjonowania seksualnego osób z uszkodzeniem rdzenia kręgowego. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
 
32.
Kiwerski, J. (Red.). (2013). Słownik rehabilitacji. Warszawa: Wyższa Szkoła Rehabilitacji.
 
33.
Kokot, K. (2010). Determinanty samodzielności osób niepełnosprawnych ruchowo w latach 1945-2001 w Polsce na przykładzie Dolnego Śląska. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
 
34.
Komorowska, M. (2000). Sytuacja dzieci i młodzieży niepełnosprawnej w społeczeństwie polskim. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
 
35.
Konarska, J. (2012). Rozwój i wychowanie rehabilitujące dziecka niewidzącego w okresie wczesnego i średniego dzieciństwa. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego.
 
36.
Konstantares, M., Blackstock, E. B. i Webster, C. D. (1992). Autyzm. Warszawa: Krajowe Towarzystwo Autyzmu.
 
37.
Kostrzewski, J. (2006). Niepełnosprawność umysłowa: poglądy, metody diagnozy i wsparcia. [w] A. Czapiga, Psychologiczne wspomaganie rozwoju psychicznego dziecka. Teoria i badania. Wrocław: Wydawnictwo WTN.
 
38.
Kostrzewski, J. i Wald, I. (1981). Podstawowe wiadomości o upośledzeniu umysłowym. [w] K. Kirejczyk, Upośledzenie umysłowe – pedagogika. Warszawa.
 
39.
Kościeliska, M. (1984). Upośledzenie umysłowe, a rozwój społeczny. Badania uczniów szkół specjalnych. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
 
40.
Kruk-Lasocka, J. (2000). Autyzm czy zespół Aspergera? Wpływ rozbieżności diagnostycznych na oddziaływania terapeutyczne. [w] T. Gałkowski i J. Kossewska (Red.), Autyzm wyzwaniem naszych czasów (s. 24-33). Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej.
 
41.
Kurcz, I. (2001). Zmiana stereotypów: jej mechanizm i granice. [w] M. Kofta i K. Jasińska-Kania (Red.), Stereotypy i uprzedzenia. Uwarunkowania psychologiczne i kulturowe (s. 3–43). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
 
42.
Larkowa, H. (1987). Człowiek niepełnosprawny: problemy psychologiczne. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
 
43.
Loska, M. i Myślińska, D. (2005). Uczeń z niepełnosprawnością ruchową w szkole ogólnodostępnej. Warszawa: MENiS.
 
44.
Luckasson, R. (1992). Mental Retardiation. Definition, Classification and Systems of Supports. 9-th Edition. Washington D.C.: American Association on Mental Retardation.
 
45.
Michałowicz, R. (2001). Mózgowe porażenie dziecięce. Warszawa: Wydawnictwo PZWL.
 
46.
Minczakiewicz, E. (1989). Z badań nad zaburzeniami mowy u dzieci upośledzonych umysłowo. [w] J. Speck (Red.), Niepełnosprawni w społeczeństwie. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne.
 
47.
Nowa Encyklopedia Powszechna. (2004). Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
 
48.
Nowak-Adamczyk, D., Perdeus-Białek, M. i Szczocarz, U. (2011). Wyrównywanie szans. Osoby niepełnosprawne na studiach przyrodniczych. Kraków: Materiały dla nauczycieli akademickich.
 
49.
Nowicka, A. (2005). Postrzeganie przez niepełnosprawnych studentów postaw wobec ich osoby koleżanek i kolegów z roku. [w] H. Ochoczenko i G. Miłkowska (Red.), Osoba niepełnosprawna w społeczności akademickiej (s. 225-240). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
 
50.
O’Connor, N. i Hermelin, B. (1988). Low intelligence and special abilities. Child Psychology & Psychiatry & Allied Disciplines, 29 (4), 391–396.
 
51.
Ossowski, R. (1999). Teoretyczne i praktyczne podstawy rehabilitacji. Bydgoszcz: Wydawnictwo WSP.
 
52.
Ostrowska, A. i Sikorska, J. (1996). Syndrom niepełnosprawności w Polsce: bariery integracji. Warszawa: Wydawnictwo IFiS PAN.
 
53.
Otrębski, W. (1999). System wsparcia aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Założenia, elementy, zasady organizacji. Lublin: Fundacja Między Nami.
 
54.
Otrębski, W. (2004). Strategie radzenia sobie z obciążeniem psychicznym w sytuacji pracy niepełnosprawnych mężczyzn zatrudnionych w ZPCH. [w] M. Kościelska i B. Aouila (Red.), Człowiek niepełnosprawny rodzina i praca (s. 203-220). Bydgoszcz: Wydawnictwo AB.
 
55.
Otrębski, W. i Rożnowski, B. (2008). Sytuacja osób z niepełnosprawnością na rynku pracy. Lublin: Instytut Rynku Pracy.
 
56.
Otrębski, W. i Wiącek, G. (2014). Przepis na rehabilitację. Metodologie oraz metody w badaniach i transdyscyplinarnej praktyce rehabilitacyjnej. Lublin: Wydawnictwo Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
 
57.
Otrębski, W., Piasecki, M., Rutkowska, E., Stępniak, M. i Śliwak, J. (2004). Coping strategies of people with disability as an indicator of their success in teleworking. [w] I. D. Karwat (Red.), Epidemiological analysis of selected medical and social problems connected with non-infectious diseases in Poland (s. 297-307). Lublin: Wydawnictwo Liber.
 
58.
Otrębski, W., Wiącek, G. i Mariańczyk, K. (2021). Diagnoza psychologiczna w procesie rehabilitacji kompleksowej osób z niepełnosprawnością. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Adama Mickiewicza.
 
59.
Płaszewski, M. (2014). Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia: jej znaczenie dla praktyki opartej na danych naukowych. [w] E. Rutkowska i W. Otrębski (Red.), Aktywizacja osób z niepełnosprawnością – wybrane problemy psycho-społeczne (s. 302–329). Biała Podlaska: Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie, Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu w Białej Podlaskiej.
 
60.
Pilecki, W. i Pilecka, A. (1996). Jak wspomagać psychospołeczny rozwój dzieci niepełnosprawnych somatycznie. Kraków: Wydawnictwo Edukacyjne.
 
61.
Pużyński, S. (Red.). (1993). Leksykon psychiatrii. Warszawa: Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich.
 
62.
Sadowska, S. (2005). Ku edukacji zorientowanej na zmianę społecznego obrazu osób niepełnosprawnych intelektualnie. Toruń: Wydawnictwo Akapit.
 
63.
Sadowska, D. (2014). Nie)pełno(s)prawny bohater dziecięcy w opowiadaniu Das war der Hirbel Petera Härtlinga i serii Rico, Oskar i... Andreasa Steinhöfla. Journal of Modern Science, 23(4), 25-41.
 
64.
Sękowski, A. (1991). Osobowościowe uwarunkowania postaw wobec ludzi niepełnosprawnych. Lublin: Redakcja Wydawnictw Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
 
65.
Sękowski, A. (1994). Psychospołeczne determinanty postaw wobec inwalidów. [w] M. Chodakowska (Red.), Człowiek niepełnosprawny. Problemy autorealizacji i społecznego funkcjonowania (s. 97-111). Lublin: Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
 
66.
Sękowski, A. i Witkowska, B. (2002). W kierunku typologii uwarunkowań postaw wobec osób niepełnosprawnych wobec osób niepełnosprawnych. [w] Roczniki Psychologiczne, 5, s. 129-144.
 
67.
Sękowski, T. (2001). Psychologiczne aspekty rehabilitacji zawodowej osób niewidomych zatrudnionych w warunkach pełnej i częściowej integracji. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
 
68.
Sikorski, J., Majewicz, P. (2024). Pedagog specjalny w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach – nowe stanowisko specjalisty w polskim systemie edukacji w opinii nauczycieli. Journal of Modern Science, 55(1), 582-596. https://doi.org/10.13166/jms/1....
 
69.
Skoczylas, E. (2013). Wspieranie rodzin dzieci z dysfunkcją wzroku. [w] B. Sidor-Piekarska (Red.), Kompetentne wspieranie osób z niepełnosprawnością. Lublin: Wydawnictwo Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
 
70.
Soborski, W. (1987). Postawy, ich badanie i kształtowanie. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej.
 
71.
Szatmari, P. (1992). Asperger’s syndrome: Diagnosis, treatment and outcome. [w] Medline: Psych. Clinics of North America.
 
72.
Sztabiński, P. (1994). Niepełnoprawni jako specjalna kategoria w badaniach socjologicznych. Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Filozofii i Socjologii PAN.
 
73.
Świecarz, G. (2023). Rola bajkoterapii w procesie rewalidacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną. Journal of Modern Science, 52(3), 670-681. https://doi.org/10.13166/jms/1....
 
74.
Tantam, D. (1996a, b). Czyjś niezależny umysł, cz. I i cz. II, [w] Dziecko Autystyczne. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej.
 
75.
Trębicka-Postrzygacz, B. (2017). O niepełnosprawności w definicjach i regulacjach prawnych w perspektywie inkluzji społecznej. [w] Student Niepełnosprawny. Szkice i Rozprawy. Siedlce: Wydawnictwo Naukowe UPH.
 
76.
Urbańczak-Psuja, A. (2003). Integracja społeczna w rozwoju dzieci niewidomych i słabowidzących. Laski, 4/5.
 
77.
Walter, N. (2007). Nowe media dla niewidomych i słabowidzących. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Adama Mickiewicza.
 
78.
Wilmowska-Pietruszyńska, A. i Bilski, D. (2013). Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia. [w] Niepełnosprawność – zagadnienia, problemy, rozwiązania (Tom 2 (7)). Warszawa: Polskie Towarzystwo Orzecznictwa Lekarskiego.
 
79.
Witkowski, T. (1997). Niepełnosprawność – terminologia pojęcia. [w] A. Juros i W. Otrębski (Red.), Integracja osób niepełnosprawnych w społeczności lokalnej. Lublin: Fundacja Środkowoeuropejskie.
 
80.
Wątorska, M. i Otrębski, W. (1994). Wokół Osób Niepełnosprawnych. Lublin: Wydawnictwo KPReh.
 
81.
Wojcieszke, B. (2003). Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej. Warszawa: Wydawnictwo naukowe Scholar.
 
82.
Wojciszke, B. (2011). Psychologia społeczna. Warszawa: Wydawnictwo naukowe Scholar.
 
83.
Woroniecka-Borowska, A. (2012). Pedagog specjalny – zbędny luksus czy niezbędny specjalista? [w] K. Dziurzyński (Red.), Dylematy współczesnej edukacji (s. 310-316). Józefów: Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi.
 
84.
Wyczesany, J. (2004). Pedagogika upośledzonych umysłowo. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
 
85.
Żuraw, H. (2008). Udział osób niepełnosprawnych w życiu społecznym. Warszawa: Żak.
 
Journals System - logo
Scroll to top