PL EN
Wydawnictwo
WSGE
Wyższa Szkoła Gospodarki
Euroregionalnej
im. Alcide De Gasperi
ROZDZIAŁ KSIĄŻKI (39-55)
Przymus szkolny w perspektywie filozofii politycznej
 
Więcej
Ukryj
1
Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach
 
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
W niniejszym artykule chcę się skupić na problemie, którym pedagogika w zasadzie się nie zajmuje, choć dotyczy jej podstaw. Zajmę się tutaj problemem interesującym filozofię polityczną: czy koniecznie należy uczyć wszystkich? Czy przymus edukacyjny jest potrzebny, konieczny i celowy? Komu rzeczywiście służy? Przede wszystkim zaś interesuje mnie, czy przymus nauki wynika wyłącznie z troski o kolejne pokolenia, czy też ma własne filozoficzno-polityczne źródła?
 
REFERENCJE (3)
1.
M. Weber, Gospodarka i społeczeństwo. Zarys socjologii rozumiejącej, Warszawa 2002.
 
2.
J. Baszkiewicz, Nowy człowiek, nowy naród, nowy świat. Mitologia i rzeczywistość rewolucji.
 
3.
francuskiej, Warszawa 1993.